TODOSK DOĞA SPORLARI KULÜBÜ
Parkur Adı ve Yeri GÜZELSU-YAZI DERESİ-ZENGİLE
Rehberler FATMA PEKÇETİN-İPEK TUNÇ
Tarih 19 MAYIS 2019
Ulaşım (KM) 290 KM (GİDİŞ DÖNÜŞ)
Parkur Uzulunluğu (KM) 15 KM
Parkur Zorluk Durumu KOLAY
Parkur İçin Öneri 1-20 MAYIS ARASI
Parkur Flora- Fauna'sı ZENGİN MAKİ-ÇINAR-SEDİR-MEŞE-MEVSİM ÇİÇEKLERİ-ZEYTİN....

19 mayıs 2019 günü tapu otoparkından saat 7.00 de hareket ettik.serik somuncubaba da onbeş dakika kahvaltı ve ihtiyaç molası verdik.saat 10.30 güzelsuya vardık.köy içinde kısa bir tur yaptık.harmanları,düğmeli evleri gördük ve kayacık tepesi üzerindeki seyir terasından çevreyi izledik.saat onbir de olucuk önü mevkinden yürüyüşümüze başladık.köyün eski üç değirmen kalıntısının bulunduğu rotadan yazı deresine indik.yol boyu artık ekilip dikilmeyen tarlalarda yemyeşil otlar ve rengarenk çiçekler vardı.artık ekilmeye tarlaların harap görüntülerine üzüldük.yazı deresi boyunca çınar ağaçları ve aynı yeşillikleri takip ederek asarönünden ilk yokuşumuza tırmandık.ilk uzun molamızdan sonra yapbağından güzel bir bitki tüneli ile örtülü patikadan zengileye geldik.saat onüç gibi yeşillikler içinde kuş sesleri ve doğanın sessizliği dinginliği eşliğinde öğlen yemeklerimizi yedik.saat ondört te tekrar parkurumuzun son etabını yürümek üzere yola koyulduk.bükiçinde üç km kadar çam ağaçlarının gölgesinde yürüdükten sonra bük deresine vardık.tatlı bir eğimi olan ikinci yokuşumuzu tırmandık.çevreye hakim tepede molamızı verdik.güneydoğumuzda çukurköy bize çok güzel görüntü verdi.etraf meşe, meyve ağaçları yine yemyeşil çayırlarla ve rengarenk çiçeklerle kaplıydı.bu arada kekik ve çalba çaylarınıda unutmayayım.tekrar inişe geçerek yine bu güzellikler içinde çukurköye giden karayoluna ulaştık.ikibuçuk km performans yaparak murtiçine geldik.karpuz çayını besleyen derede ayaklarımızı dinlendirdik.saat onaltı otuzda antalyaya hareket ettik.güçlüköy(fersin)de yarım saat mola verdik.saat ondokuzotuzda tapu otoparkında etkinliğimizi bitirdik.SAKİN,DİNLENDİRİCİ,DOYURUCU bir parkurdu.
                                            FATMA PEKÇETİN
                                              25 MAYIS 2019

Facebook'ta paylaş

37'kez Okundu

TODOSK'un seyahat acentacılığı faaliyetleri kültür ve turizm bakanlığı 2480 belge no lu (A) grubu Kanal Turizm seyahat acentası tarafından yapılmaktadır.

Adres : Elmalı Mh. Cumhuriyet cd. 22. Sk. Ulutaş Apt. No:10/13 ANTALYA

Telefon : 02422438510

Fax : 02422438540

E-Posta : todosk07@gmail.com

KULÜP Merkezi pazar günü hariç hergün 09:00 ile 18:00 arası açıktır.

TODOSK Türkiye Dağcılık Federasyonu Üyesidir.