TODOSK DOĞA SPORLARI KULÜBÜ
Basında Biz
...
Parkur Adı ve Yeri toros yolu-via sebasteyolu-I.etap-seydişehir beldibi - yellice - değirmenlik / gidengelmezler
Rehberler fatma pekçetin-erdoğan ister
Tarih 26-27/10/2019
Ulaşım (KM) 400 km gidiş-geliş
Parkur Uzulunluğu (KM) 24 km
Parkur Zorluk Durumu orta zorlukta
Parkur İçin Öneri mayıs-haziran-ekim-kasım
Parkur Flora- Fauna'sı ardıç-sedir-şimşir-makiler-kuşburnu-karamık-alıç-armut-ayı-yaban keçileri

26 ekim sabah 7.15 te tapu otoparkından hareket ettik .10.45 gibi seydişehire geldik.
beldibinden yürüyüşe başladık.1 saat süren dik bir çıkışla okluk boğazına geldik.parkur genelde Oymapınar-Seydişehir Alüminyum arasındaki yüksek gerilim hattı boyunca devam ediyor.via sebaste yolu bu gerilim hattı yapılırken ulaşım için yol açılarak tahrip edilmiş.okluk boğazından sarnıça oradan öğlen yemek molası verdiğimiz maden yaylası(elmasut yaylası)na vardık.1 saatlik yemek molasından sonra yine yer yer antik yolun bozulmamış bölümlerinden sakaltutan geçidini bulamaç kazanını geçtik.şehit mezarları mevkinden kamp alanımız yelliceye saat 16.30 da ulaştık.yellice değirmenlğin yamacında çok güzel suyu olan bir yer.ertesi gün sabah 9.30 gibi kampımızı toplayıp yola çıktık.gidengelmez dağlarına 150 m kadar girdik.coğrafyanın fiziki şeklini ayaklarımızla ellerimizle gözlerimizle inceleme fırsatı bulduk.süleymaniye üstünden değirmenliğe saat 13.00 gibi ulaştık.değirmenlikte öğlen yemeimizi yedik.dönüş yolu üzerinde cevizli kalesini ziyaret ettik.saat 20 gibi antalyadaydık.
parkur boyunca bolca yabani mevsim meyveleri kuşburnu,karamuk,alıç,ahlat armudu yedik.taze ayı pislikleri gördük ama ayıları göremedik.
doğa yürüyüşü yapan herkesin yürüyebileceği 3 zorluk derecesinde,görsel zenginliği de olan bir parkur.ilkbaharda da yapılması önerilir.
rehberler: fatma pekçetin - erdoğan ister

Facebook'ta paylaş

400'kez Okundu

TODOSK'un seyahat acentacılığı faaliyetleri kültür ve turizm bakanlığı 2480 belge no lu (A) grubu Kanal Turizm seyahat acentası tarafından yapılmaktadır.

Adres : Elmalı Mh. Cumhuriyet cd. 22. Sk. Ulutaş Apt. No:10/13 ANTALYA

Telefon : 02422438510

Fax : 02422438540

E-Posta : todosk07@gmail.com

KULÜP Merkezi pazar günü hariç hergün 09:00 ile 18:00 arası açıktır.

TODOSK Türkiye Dağcılık Federasyonu Üyesidir.